Felicia Indoitu, studentă anul II, Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia:
„Pandemia ne-a dat viața tuturor peste cap, toate domeniile fiind afectate, inclusiv educația, astfel, cursurile online au devenit noua normalitate”
La început, m-am confruntat cu anumite dificultăți în acest sens, erau platformele noi pe care a trebuit să le învăț, nevoia de a socializa cu colegii și profesorii în viața reală, dorința de a comunica cu ei tête-à-tête, plus că era extenuant să petreci atâtea ore în fața computerului, zi de zi. Însă treptat m-am obișnuit și chiar a început să-mi placă, am constatat că orele online au multe avantaje comparativ cu cele offline: câștigi timp (nu mai ești nevoit să parcurgi zilnic traseul casă-universitate), o mai bună înțelegere a materiei (profesorul își partajează ecranul și astfel poți urmări, într-un mod eficient, toate explicațiile acestuia, mai mult, după curs încarcă materialul și îl poți reciti oricând) și acest mediu oferă posibilitatea studenților care sunt mai timizi să se afirme (își pot exprima opinia, adresa întrebări, prezenta anumite subiecte, ceea ce nu ar fi făcut în cadrul orelor fizice). Eu optez pentru orele online, deoarece fiind studentă în România, asta îmi oferă beneficiul de a fi alături de familie, plus că ceea ce contează cu adevărat în aceste timpuri deloc ușoare este ca noi să fim bine și să oprim răspândirea virusului.
Cristian Furdui, student anul II, Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”
„Din cauza orelor online a dispărut legătura dintre studenți, toți se deconectează și gata.”
Eu sunt pentru orele offline, deoarece în mediul online, comunicarea dintre elev-profesor are loc cam greu și nu vezi nimic ce ține de practică. Singurul avantaj al orelor online este că nu trebuie să te deplasezi, dar dispare interacțiunea cu profesorul. Ce ține de medicină, nu este chiar bine ca orele să aibă loc online, trebuie să existe interacțiune cu simulatoarele și pacienții. Nici nu mai comunici așa cum ar fi la universitate.
Adriana Grăjdeanu, studentă anul II, Facultatea Relații Economice Internaționale, ASEM
„Evident că atât orele online cât și cele fizice își au avantajele și dezavantajele lor, însă eu sunt adepta lecțiilor în regim fizic”
Chiar dacă e foarte comod să te conectezi la ore fiind acasă, totuși atmosfera lecțiilor în format fizic e mult mai atractivă pentru mine. Personal, sunt mult mai concentrată și mai atentă în cadrul lecțiilor fizice, de asemenea și productivitatea mea e mult mai înaltă în cadrul lor. Orele online mi-au furat enorm de mult din anii de studenție, limitându-mi capacitatea de a însuși pe deplin informația prezentată și interacțiunea cu colegii. Sper ca cât mai curând să aibă loc revenirea procesului educațional la normal, deoarece consider că doar așa se pot efectua studii de calitate.
Dan Sandu, student anul I, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, USM
„Firea omenească este una care necesită o dozare permanentă de emoție și de trăire, necesitând involuntar interacțiune interumană”
Cred indiscutabil că una din cele mai frecvente, actuale și desigur deprimante întrebări la care mi-a fost dat să răspund în perioada pandemică, este dacă sunt pro sau contra lecțiilor în format online. În acest context, ținând cont că, răspunsul meu a fost mereu unul evident – cred că sunt cel mai mare adept al orelor în format fizic. Sustenabilitatea acestei decizii este generată, probabil, de mai mulți factori evidenți, unul dintre ei fiind capacitatea de concentrare și asimilare calitativă a informației. În momentul în care te afli într-un mediu care te ademenește și te distrage, cum ar fi bucătăria sau dormitorul, evident că este extrem de mult eronat procesul de învățare, aspect lipsă dacă este să raportăm la studiul în clase, acolo unde această monotonie este „lichidată” de colegi și profesori. Un alt punct forte al studiului fizic este, desigur, că acesta contribuie la formarea unor specialiști mult mai buni și capacitați, fiindcă favorizează contopirea teoriei cu practica, ajutându-te să înțelegi mai bine cum funcționează procesele profesionale, pe când mediul online ne privează de această posibilitate, propunându-ne o informație sumbră însoțită de frecvente dureri de cap.
Doina Uțică, studentă anul II, Business și Administrare, ASEM
„Din cauza orelor online a devenit dificilă crearea unei legături mai profunde cu profesorii și colegii”
Pentru mine, orele online sunt destul de dificile, din cauza faptului că nu putem interacționa direct cu profesorii. Analizând orele offline, pentru mine acestea sunt mai productive, mai interactive și chiar mă ajută să asimilez informația mult mai ușor. Fiind deja studentă în anul II la BA ASEM și având ore atât online cât și fizic, pot afirma faptul că sunt adepta orelor offline. Chiar dacă pentru mine ar fi mai dificil să mă deplasez până la universitate, aceasta mă ajută să ies din zona mea de confort după o lungă perioadă de ore online. Prin urmare, doresc să ne întoarcem pe băncile universității, să simțim și noi ce înseamnă anii de studenție, deoarece amintirile de pe băncile facultății sunt amintiri imprimate pe viață!
Nicoleta Catarau, studentă anul II, Universitatea de Vest din Timișoara.
„Pentru mine, orele online au devenit o rutină și o neplăcere, acestea practic m-au închis în casă”
Sunt studentă în anul II și, din păcate, nu am fost cu prezență fizică nici măcar o zi. Noi nu mai avem posibilitatea să interacționăm unii cu alții, nu știm ce înseamnă viața de student, cum este să chiulești de la ore sau să întârzii. Noi ne-am izolat în spatele camerelor video și microfoanelor închise, iar de cele mai multe ori avem frică de a ieșiri și de interacțiune. Părerea mea despre orele online este una negativă, vreau cât mai repede să avem posibilitatea de a merge offline la universitate, să ne simțim cu adevărat studenți și să ieșim din zona de confort. Orele offline sunt mult mai practice, mai bine înțelese și mai binevenite pentru noi, mai ales după atâta timp de izolare. De aceea eu sper ca anul 2022 să fie mai blajin cu noi și să ne ofere posibilitatea de a merge fizic la universitate, să avem parte de studii calitative și efective.
Ion Iachim, student anul II, Universitatea Politehnica Timișoara
„Deși orele cu prezență fizică au o eficacitate mai bună, am reușit să îmi demonstrez că și orele online pot să îți aducă rezultate chiar remarcabile”
Sunt anul II la universitate și încă nu am pășit pragul unei săli de curs. În pofida acestui fapt, am reușit să mă conformez noilor norme și anume orelor online, care mai nou, au devenit o normalitate, dar acestea vin la pachet cu multă disciplină și eliminarea procrastinării din viața de zi cu zi. Dacă este să aleg acum între orele fizice sau cele online, îmi va fi greu să dau un răspuns rapid, dar pentru a readuce normalitatea de altădată aș opta pentru orele în care sa avem o interacțiune reală, nu una virtuală. Nu sunt împotriva orelor online, chiar din perspectiva mea, având dorință și disciplinare ai la îndemâna chiar mai mult timp pentru învățat, dar pierdem contactul cu lumea reală și noțiunea de studenție capătă un alt înțeles decât cel ce a fost o dată.
Autoare: Valeria Cotorobai, studentă în anul II la FJȘC, USM
COMENTARII