Evelina Arabadji, studentă în anul I, la Facultatea de Economie, Universitatea Liberă din Bruxelles, Belgia.
„Chiar dacă am revenit acasă din cauza situației critice din lume, totuși nu suntem în vacanță, iar studiile continuă în același ritm. Întreg procesul de studiu este facilitat de o aplicație CANVAS pe care o o posedă fiecare student al universității. Anume acolo sunt anexate materialele de studii: înregistrări video, prezentări, articole ce trebuie studiate. În fiecare zi primim însărcinările de la profesor, care încearcă să ne ghideze de la distanță prin tot procesul de studiu. Este ceva diferit atât pentru studenți cât și pentru cadrele didactice, însă prin conlucrare și străduință se reușește absolut tot. În timpul liber rămas, profit la maxim să stau cu familia, sa fac sport să citesc și nu mă las pradă plictiselii.”
Ioan Ciorici, student în anul II, la Facultatea de Litere, Universitatea Alexandru „Ioan Cuza” din Iași, Romania.
„Cu toții trecem printr-o perioadă dificilă atât la nivel economic atât și la nivel psihologic. Pentru o mare parte din studenți/elevi această perioadă este luată mai mult ca o vacanță decât ca o perioadă dificilă în care trebuie să nu ne relaxăm pe plan educațional. În cazul meu universitatea îmi acordă practic totul necesar pentru a-mi continua studiile chiar fiind acasă. Însă, în opinia mea, din cauza acestei situații excepționale, noi suntem mereu la răscrucea dintre procrastinare și productivitate. Eu nu pot să zic că am multe ore online, însă sunt și alte posibilități prin care profesorii ne predau orele, ca de exemplu prin platforme sau postarea săptămânală a temelor (înregistrări video) de către profesori prin intermediul rețelelor de socializare. La sigur nu e ușor, însă posibilități sun , trăim în sec.XXI și după cum zice mama: important este să vrei.
Corina Filimon, studentă anul I, la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, specialitatea Economia Turismului, Comerțului și Serviciilor, Craiova, România.
„Am revenit acasă înainte să se înceapă pandemia, nouă ni s-a spus că vom reveni pe băncile facultății pe 1 aprilie, până atunci vom avea lecții online și întâlniri pe Zoom. Fiecare student are o platformă, acolo sunt încărcate notele de la examene, suporturile de curs și alte informații despre universitate, cursuri și seminare. Respectiv, profesorii ne încarcă acolo studiile de caz, la care trebuie să răspundem (termen limită), ne încarcă cu diferite proiecte pentru a ne nota. Fiind studentă în România, nota finală constituie 40 % – test parțial, 60 % -examen, testul parțial l-am susținut pe o platformă, iar examenul îl vom susține exact în același mod (online).”
Vlad Vizitiu, student în anul IV, la Facultatea de Instalații, Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, România.
„M-am reîntors acasă la începutul lunii martie, cu 2 săptămâni înainte de a se declara starea de urgență. Am venit pentru a pleca la schiat, într-o vacanță de 5 zile la munte, după care era preconizat să revin la studii. Aflasem că sunt nevoit să stau 2 săptămâni în autoizolare și după aceste 2 săptămâni s-a și început starea de urgență, astfel am rămas blocat în țară. Sunt student în anul IV, an de absolvire la Universitatea Tehnică. Proiectele le realizăm de acasă, inițial le transferam pe mail către profesori, apoi am trecut pe platforma TEAMS. Festivitatea de absolvire și banchetul propriu-zis, ce trebuia să aibă loc în luna iunie, le-am mutat pentru toamnă.”
Cristina Bercaru, studentă în anul I, la Facultatea Științe Economice, Universitatea din Bruxelles, Belgia.
„Ca și mulți alți studenți din Republica Moldova, am decis să revin acasă în această perioadă dificilă pentru a fi mai aproape de cei dragi. Universitatea la care învăț și-a închis ușile încă de pe 13 martie. În pofida acestui fapt, profesorii au găsit mai multe modalități de a ne preda materia. Noi nu avem ore online, întrucât suntem foarte mulți, iar platformele noastre pot fi accesate numai de un număr limitat de oameni, din acest motiv, o bună parte din profesori au creat prezentări power point cu explicații mai detailate sau slide-uri comentate. Toate întrebările care ne apar pe parcurs le putem adresa profesorilor și asistenților lor printr-un forum online. Unele obiecte sunt mai complicate și necesită explicații mai aprofundate, dar cu toții trebuie să ne adaptăm acestei situații si să ne. descurcăm cu ceea ce avem.”
Vasile Caraje, student în anul II, la Facultatea Business și Administrare, American River College din Sacramento, SUA.
„Pentru început, pot spune că situația mea nu s-a schimbat radical, precum în cazul altor studenți. De ce? Pentru că și până la această pandemie, în special semestrul trecut, aveam de realizat multe teme pentru acasă, prin mediul online. Toți colegii mei, au account în Canvas, iar prin intermediul acestei platforme, primim cerințele de lucru, precum diverse teste, quizz, referate, etc. La unele din lecții utilizăm aplicația Zoom, cu ajutorul căreia profesorii ne pot explica tema nouă sau, tot în același ritm, prezentăm temele pentru acasă. Pentru mine nu e o noutate, ba mai mult, totul decurge obișnuit, iar partea pozitivă e că am venit la timp acasă. Nu reușesc să mă plictisesc, deoarece mereu sunt preocupat și implicat în ceva, iar în timpul liber navighez pe Netflix. ”
Autoare: Biatricia Turculeț
COMENTARII