Un webinar consacrat scrierii de articole pentru o revista electronică școlară s-a desfășurat în data de 24 noiembrie curent, în cadrul proiectului interliceal transfrontalier „Școala Prietenilor”. Cadre didactice şi elevi din Republica Moldova, România şi Ucraina au făcut schimb de idei referitoare la prezența în mediul online și modalitățile de protecție a copiilor de situații neplăcute întâlnite pe rețelele sociale.

Evenimentul a fost organizat de IPLT „Principesa Natalia Dadiani” din Chișinău, în parteneriat cu DGETS a Consiliului mun. Chișinău. La activitate au participat profesori și tineri din instituțiile partenere: IPLTA „Elena Alistar”, Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi” din Chișinău, Gimnaziul „Bujor” din comuna Bujor, Hânceşti, reprezentanți a 8 instituții de învăţământ cu clase bilingve francofone din R. Moldova, Liceul de Arte „Corneliu Baba” din Bistriţa-Năsăud, Colegiul Naţional Roman-Vodă, Roman, Romania; Liceul „Gheorghe Asachi”, Herţa, Cernauţi și alți parteneri noi.

Cu un mesaj de salutare a început activitatea directoarea Liceului „Principesa Natalia Dadiani”, Ana Gheorghiţă şi coordonatoarea proiectului, dna Liliana Panfilov. Despre importanța parteneriatului au vorbit Mihaela Pavaliuc de la Liceul „Gheorghe Asachi” din Herţa; Vasile Gâtlan de la instituția coordonatoare și Mihaela Tanovici din Neamț. Cu impresii frumoase au creat atmosfera şi elevii din instituțiile şcolare partenere. Ghenadie Râbacov, coordonatorul proiectului Clase bilingve francofone de la Alianța Franceză din Moldova, a propus crearea unei rubrici francofone pe site-ul revistei „Şcoala Prietenilor”.

Dascăli și elevi din Republica Moldova, România și Ucraina au făcut un schimb de bune practici în ceea ce privește educația mediatică la nivelul instituțiilor de învățământ pre-universitar, au trasat direcțiile de colaborare pentru perioada imediat următoare și au participat la un atelier practic cu tema „Metode și forme de elaborare a unui articol pentru presa electronică”, moderat de jurnalistul Octavian Graur. În acest context cei prezenţi au făcut cunoştinţă cu tipurile de articole şi anume: ştirea, relatarea, interviul, reportajul, care îşi pot afla loc în mass-media şcolară. Liliana Panfilov, coordonatoarea proiectului de la LT „Principesa Natalia Dadiani”, a făcut referinţă şi la normele de tehnoredactare a unui articol pentru presa electronică.

Pe parcursul anului de studii 2021/2022, vor fi organizate şi alte instruiri în beneficiul elevilor şi cadrelor didactice.

Autoare: Andreea Nederiţă, elevă, Gimnaziul Bujor, s. Bujor, r. Hînceşti