Talentul, inspirația și pasiunea sunt trei calități care se îmbină pentru a forma o creație, mai târziu transformată în artă. Mulți tineri din Moldova au ales să urmeze calea creației, însă nu toți au știut că asta vine la „pachet” cu faptul că este necesar să depui și o parte din sufletul tău. Dumitru Rău este un tânăr artist și poet, originar din satul Sipoteni, raionul Călărași. Încă din școală a descoperit pasiunea pentru poezie, cea care de cele mai multe ori l-a ajutat să se regăsească, iar mai târziu să facă din asta adevărate creații literare. A scris texte clădite din propria sa viață, poezii în care se regăsesc femeile, dar și versuri care ajung cu ușurință la inima oricui.

Relația lui Dumitru cu scrisul a început încă din anii de liceu, pe când abia încerca să înțeleagă care este drumul lui și ce pasiune vrea să urmeze. Tânărul vorbește despre poezie ca fiind unul dintre refugiile sale, iar după mai multe încercări de a scrie proză, poezie sau alte genuri de texte modernizate, a hotărât că poezia este cea care i se potrivește cel mai bine.

„La vârsta de 17 ani, posibilitățile nu erau atât de mari, iar scrisul era o modalitate în care am putut să mă afirm și să arăt că am ceva calități. De atunci se fac 9 ani de când scriu, am păstrat acest stil, fiindcă mereu mi-a plăcut să scriu în mai puține cuvinte un mesaj mult mai complex.”

„Lucrurile se întâmplă natural, iar aceste lucruri oferă suficientă emoție pentru oamenii care mă citesc”

La capitolul „mediu de scriere”, Dumitru nu are un anumit șablon după care se conduce, pentru el inspirația de a scrie poate apărea în orice loc, fără a avea nevoie de un mediu specific.

„Lucrurile se întâmplă natural, iar aceste lucruri oferă suficientă emoție pentru oamenii care mă citesc. Mi se întâmplă oriunde să scriu, fie la volan, acasă, la serviciu sau chiar într-o discuție cu cineva. Lucrurile astea mă pot prinde oriunde.”

Pentru Dumitru contează destul de mult inspirația pe care o are când discută cu cineva, iar dacă ar lăsa aceste emoții să treacă sau să le amâne, probabil ar pierde o creație pe care ar fi putut să o scrie, și mai apoi să devină cunoscută.

arhivă personală

Unul dintre cele mai importante simboluri abordate în poeziile lui Dumitru este FEMEIA, pe care tânărul pur și simplu o divinizează. Tânărul știe cu exactitate că dacă ar fi abordat un alt simbol în poeziile sale, nu ar fi avut acest succes pe care îl are în prezent

„Feminitatea înseamnă eleganță, curaj, răbdare și încă zeci de calități pe care le-aș putea descrie. De feminitate se leagă mult mai multe lucruri decât s-ar fi legat de oricare alt cuvânt.”

Dumitru nu se sfiește să zică că de fiecare dată se leagă de acest cuvânt, el apreciază cu tot sufletul valoarea feminină, fiindcă în ea vede mereu artă, ceea ce în alte cuvinte nu ar vedea. „Feminitatea înseamnă artă, iar lucrurile astea trebuie spuse! Tot timpul încerc să enunț aceste lucruri în fața publicului, în toate modurile posibile.”

„Poezia nu înseamnă un mediu organizat”

Inspirația nu vine atunci când vrei să scrii din necesitate și nici „la comandă”, sunt momente când nu ai această energie de a crea, iar Dumitru merge pe ideea de a recunoaște că și el trece de multe ori prin astfel de situații, ca și oricare alt poet.

„Nu înseamnă că dacă am un mediu ideal în care să scriu, voi ieși neapărat de acolo cu 2-3 poezii, important este să nu pierd frecvența. Poezia nu înseamnă un mediu organizat.”

Însă, în afară de acestea, poetul nu se oprește din scris chiar dacă nu are inspirație, fiindcă ar pierde din unele calități de scriere, ceea ce nu-și dorește.

„Dacă vezi că nu-ți iese un text, nu te panica, încearcă și alte texte. Nu te fixa pe un anumit subiect. Dacă nu există șlefuirea aceasta a unui text, cu timpul se pierd din abilitățile de scriere, ceea ce nu-și dorește niciun poet.”

Despre FRIȘPA și relația cu marketingul

Dintre toate facultățile din Moldova, Dumitru a considerat Facultatea de Relații Internaționale, Științe Politice și Administrative (FRIȘPA), mai aproape de sufletul lui, una care, după spusele lui, îi reprezintă personalitatea. Comunicarea este principala calitate pe care Dumitru a descoperit-o la această facultate, cea care care reprezintă o sursă importantă de energie și inspirație.

„Facultatea de Relații Internaționale este o facultate care în primul rând presupune comunicare între oameni, iar pentru mine cu adevărat asta a însemnat mult. Comunicarea pentru mine tot timpul a însemnat documentare, negociere, argumentare, și totodată aici mi-am însușit un anumit proces diplomatic.”

Anume procesul acesta diplomatic pe care Dumitru a reușit să-l însușească acolo a fost un imbold pentru a continua să scrie, fiindcă anume aici el a găsit profilul care îi reprezintă personalitatea.

arhivă personală

Dar, poezia nu este singura pasiune a lui Dumitru, el mai are și o atracție specială față de marketing. Tot ceea ce înseamnă branding, dezvoltare personală, ambalaj, aspecte și alte elemente ce țin de publicitate, l-au făcut pe Dumitru să-și dorească să aducă o schimbare în lumea marketing-ului.

„Am reușit să îmbin poezia cu marketingul. Dorința mea pentru a evolua și în marketing a venit după ce observam anumite materiale în spațiul public sau anumite elemente de design pe care nu le toleram. Iată de aici am avut un instinct de a face o schimbare.”

După câțiva ani de lucru și experiență în acest domeniu, Dumitru să ofere „viață” pieței din Republica Moldova. „Piața în țara noastră este destul de activă și destul de plină cu de toate, iar dacă experimentezi în acest domeniu, ai succes. Noi am decis să nu renunțăm, ci să experimentăm.”

„Tind să vin cu un produs care să mă uimească atât pe mine, cât și pe publicul meu”

„Parfum de dragoste” și „Umbre de trandafir” sunt cele două cărți publicate de tânărul poet, cele care au deschis cumva cariera artistului și care i-au făcut cunoscute creațiile. Dumitru vorbește despre aceste două publicații ca fiind niște experimente, unele reușite și cu succes.

„Prima carte a fost un experiment pe poezie, iar a doua pe proză. De ce? Pentru că astfel am testat curiozitatea publicului și dacă el rezonează cu mine, și respectiv am primit un feedback destul de bun, poate prea puțin pentru timpurile de atunci.”

arhivă personală

În prezent, Dumitru dacă ar face o nouă lansare, ar face-o într-un format mai diferit în comparație cu cel clasic. Tânărul are dorința să-și facă apariția cu o publicație mai nouă și mai diferită de ceea ce a făcut până acum.

„Am mai multe idei, faptul că lucrez și conduc o agenție de marketing mă face mereu să vin cu noi schimbări. Acesta e un proces continuu de redactare, iar eu tind mereu să vin cu un produs care să mă uimească atât pe mine, cât și pe publicul meu.”

Autoare: Mihaela Mereneanu